banner_image.png

Campagne Verantwoord Frituren

Campagne Verantwoord Frituren

Frituren wordt in de media steeds vaker afgeschilderd als ongezond. Met name frites en snacks in cafetaria's dragen het stempel van 'snelle, vette hap'. Met betrekking tot frituren komen twee belangrijke kwesties steeds opnieuw negatief in de publiciteit. Dit zijn de ongezonde vetzuursamenstelling van vaste frituurvetten en het niet tijdig verversen van frituurvet.

Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat voeding en gezondheid een steeds belangrijkere rol gaan spelen, ook voor klanten van cafetaria en fastfoodrestaurants. Door over te stappen op vloeibaar frituurvet en te frituren volgens de Spelregels voor Verantwoord Frituren kan de horecaondernemer hier een belangrijke bijdrage aan leveren.

Vloeibaar frituurvet past in een verantwoorde bedrijfsvoering omdat het rijk is aan goede onverzadigde vetten en nagenoeg geen transvetzuren bevat. De overheid adviseert om verzadigde vetten en transvetzuren zoveel mogelijk te vervangen door onverzadigde vetten. Daarom is vloeibaar frituurvet de beste keuze voor het frituren van frites en snacks. Vloeibaar frituurvet bevat maximaal 2% transvetzuren en minimaal 65 % onverzadigde vetzuren. Deze frituurvetten zijn herkenbaar aan het onderstaande beeldmerk op de verpakking:

Als uitvinder van vloeibaar frituurvet, heeft Remia als eerste producent een totaal assortiment vloeibare frituurvetten die voldoen aan de richtlijnen van de campagne Verantwoord Frituren. De vloeibare frituurvetten bevatten een transvetzuurgehalte kleiner dan 1%. Bekijk direct het assortiment vloeibare frituurvetten.

Remia is vanaf het begin actief betrokken bij de campagne “Verantwoord Frituren” van het productschap MVO. Op de site http://www.friturenindehoreca.nl vindt u alle informatie over de campagne Verantwoord Frituren.

Ga naar de campagne website